Case image
Case image
Case image
Case image
Case image
Case image
Case image
Case image
Case image

Midzomergracht Festival

Nieuwe identity

Ontwerp van een nieuwe, levendige en kleurrijke identity voor het Midzomergracht Festival. De organisatie heeft voor hun 17e editie een aantal progressieve veranderingen gemaakt, om zo hun doelgroep beter te bereiken. Het festival duurt 12 dagen in het stadscentrum van Utrecht en biedt muziek, cultuur, feesten en voorlichting en trekt jaarlijks zo’n 6.000 bezoekers.

 

Ambitie

Het ontwerpen en restylen van de identity die zowel de boodschap ‘Celebrating sexual diversity’ als de stad Utrecht communiceert. In combinatie met een nieuwe media strategie om het bereik op Facebook te verhogen. Het belangrijkste onderdeel hiervan was de nieuwe CMS-website, die het festival zelfstandig in staat stelt om het programma, updates en achtergrond beter te communiceren aan het publiek.

 

Actie

  • vervanging van de 80-pagina’s tellende brochure door een pocket-folder met daarin het programma overzicht, en verwijzing naar website en Facebook voor meer info
  • CMS-website als hoofdmedium voor interactie tussen organisatie en publiek, met dagelijkse updates op de homepage tot 6 weken in aanloop naar het festival
  • grotere zichtbaarheid van het festival en haar boodschap in het stadcentrum van Utrecht met posters en banners

 

Impact

  • in de maand juni een aantal van 10.411 unieke website bezoekers
  • in 6 weken tijd een bijna verdriedubbeld aantal likes op Facebook
  • van 535 naar 1.502 likes en in het tweede jaar een stijging naar 2.854
  • kostenbesparing van 50% op de brochure met de nieuwe pocket-folder
  • een compleet nieuwe, frisse en uitbundige identity die jaren vooruit kan

 

 

Strategie en Art Direction  Visual Wonders

Concept en Design  Skochi Design

Webdevelopment  Ragfijn Webservice



Terug